Rondodrevets

Alla inlägg under september 2009

Av Carina - 27 september 2009 19:16

I lördags var det dags att åka över till Åland.Vi bodde som vanligt på Elvira Hotel (fjärde gången denna gång)

Det ligger så vackert vid havet.Ro givande och mycket hundvänligt.

När vi checkat in tog vi vår promenad med Jasný till havet

  


  

Det var lite blåsigt

  

Denna minnes sten har vi gått förbi flera gånger men aldrig stannat till vid

 

  

Solnedgången passade vi på att beskåda

  


  

Jasný i vårat rum



Halv åtta ringde klockan dags att stiga upp för att göra sig i ordning inför dagens utställning-

 Viking Line Dog Show Internationell Hundutställning på Åland Eckerö hallen.

Jasný skulle dömas som hund 17

  

Jag får alltid fjärilar i magen då jag ska visa hund.Undrar om det någonsin kommer att gå över ?

Domaren Kurt Nilsson tyckte mycket om Jasný ,

och med sitt fjärde Finska cert blev hon i dag Finsk Champion.      

Sist vi var här hade hon ej blivit två år därför var vi tvugna att åka tillbaks igen.Vilket inte gjorde något.

  

Jag och Jasný med dagens 5 rosetter


Jag och dottern Gabriella har vid flera tillfällen tittat på ett rosa halsband till Jasný

och i dag slog jag till Tungan ute var bara tvungen att köpa det

  

Men jag kan berätta att Kent vägrar gå med henne då hon har det på sig

    

Visst blev hon fin

  

Kent vilar upp sig inför hemfärden.

Vi stannade aldrig kvar till stora finalen.

Ville åka hem till barnen och taxarna.

Nu blir det jakt nästa helg i Alvesta,utställningarna får vänta till december.

Jag åker ner dit med Ambra för att jaga med hennes barn Hera Herax och Hero.





Av Carina - 21 september 2009 18:53

I fredags vid halv två satte vi = Kent Jasný och jag,oss i bilen för att åka ner till Glostrup där vi skulle övernatta under helgen.Resan ner gick bra och vi stannade vid två tillfällen för att rasta Jasný (och mig) samt stoppa lite mat i våra magar.

  

Väl framme var vi rätt trötta.Jag hade feber och ont i kroppen men är det utställning som står på schemat då kan inte feber stoppa mig,tur att det finns tabletter att ta.

Det blev en tidig kväll för oss alla tre.

  


På lördag morgon åkte vi till Bröndby ca 10 minuter från vårat hotell.

Det var med fjärilar i magen vi stegade in i ringen.

Skulle Jasný få sitt tredje cert i dag?

  

Och kan ni tänka er Jasný fick det och är nu DKCH.

DKCH JWW-08 SvCH Rimdalens Jasný

  

Visst är hon fin med sin nya rosett



  

Vi passade på att njuta av det underbara vädret på utställningen + 23 grader


  

Skönt att få kunna krypa in i buren


  

Här inne i Bröndby hallen gick finalen på eftermiddagen.

3335 hundar var anmälda till dagens utställning.

Vi tog en sväng med bilen in till Köpenhamn.Måste bara få se hur det ser ut där när vi åkt så lång.

Avslutade kvällen på en Italiensk restaurang mycket god mat.


  

I Danmark får man inte byta klass fastän man blivit champion dagen innan,man startar i den klass man anmält till helt enkelt.Domaren på söndagen var inte lika förtjust i Jasný,så vi fick nöja oss med en slät etta.Men hon har tidigare tilldelats 15 excellent/CK av femton olika domare.Så vi är åndå nöjda och framförallt det Danska championatet.Men jag måste erkänna att jag såg nog ut som en fågelholk över dagens resultat Förvånad

Då resan hem var lång så satte vi oss i bilen direkt efter att vi varit inne i ringen.

143 mil blev det denna helg.Tack Kent som kört oss så tryggt fram på vägarna,och tack till våra underbara barn som är hemma och hjälper till med taxarna så att vi kan åka i väg.Kyss

  

Av Carina - 13 september 2009 18:31

I går kväll kom Jasný och Kent hem så nu är flocken både fyrbenta och två benta fulltaliga igen.

Jasný har varit helt slut i dag,måste ha levt ett hårt liv denna vecka.Mycket frisk luft och lek med Borris blev det.Hon har inte fått jaga men varit ute från morgon till kväll.

  

Jasný med älgen som Kent sköt


Det är så härligt att se hur Viktor och Diza njuter av solen dom är liksom jag riktiga soldyrkare.Så fort jag lämnar min badenbaden tar dom genast över min plats

  



Av Carina - 10 september 2009 21:39

Vi har så fantastisk fin natur och härliga promenad områden här i Skogås.

  

I bland  stöter vi på rådjur,hare eller älg då vi går på våra promenader

Ambra Viktor Diza och jag nere vid dreviken  

Nära till sjön Dreviken som vi passerar och i bland stannar upp för att titta på fåglarna


jag och hundarna  

Viktor Ambra och Diza

I dag njöt vi av det vackra höst vädret.Hundarna är bra sugen på att få jaga nu och om tre veckor sätter jakten i gång.Jag kommer att åka ner till Alvesta den första helgen i oktober på jakt tillsammans med Hera Hero Herax och Ambra. Ska bli mycket trevligt och spännande att få lyssna på dessa hundar.



Av Carina - 8 september 2009 18:25

Älg jakten har nu hållit på i två dagar och det verkar gå bra för killarna.Sex älgar är skjutna,Kent sköt en i morse som Jasný fick spåra.Hon skötte sig bra och Kent tog några bilder.

I går fick vi pm till utställningen i Danmark,alltid lika orolig över om jag lyckats fylla i rätt och fått i väg brevet till rätt adress.Allt är så mycket enklare med skk som har internet anmälan.Bokade även tid till veterinären för fyra veckors intyget som skall vara med då man reser till Danmark.Det är en två dagars utställning,på lördagen är det 7 kopovar anmälda och söndagen är det 2.

Av Carina - 6 september 2009 17:31

Kent och Jansý  

I morse klockan 6 åkte Kent och Jasný upp till Helgum för att vara på plats, älgjakten börjar i morgon.

Taxarna-Viktor Ambra och Diza är hemma med övriga familjen. Det har knappt gått en dag och jag måste säga att fy vad tomt det är utan Jasný. Hon är som en skugga efter en då hon är hemma.Nu håller vi tummarna att det blir en lyckad jakt med fina drev och eftersök.


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Vädret


Skapa flashcards